تغذیه برای لذت بردن از خواب



برای تجربه یک خواب خوب و آرام چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم چه نوع تکنیک هایی باید در نظر بگیریم چه روش های تغذیه ای در این زمینه به ما کمک خواهند کرد پیشنهادات جالبی در این زمینه برایتان داریم


طبق مطالعات اخیر، کلسیم نه تنها موجب قوی شدن استخوان ها می شود، بلکه بر افزایش کیفیت خواب نیز تاثیر دارد.

مطالعات محققان دانشگاه توکیو نشان می دهد نحوه طول موج آهسته خواب به فعالیت کلسیم درون نورون ها بستگی دارد.

به گفته هیروکی یودا، سرپرست تیم تحقیق، «اگرچه خواب یک عملکرد مهم فیزیولوژیکی است، اما مکانیسم آن همچنان نامشخص و مبهم است.»

محققان برای بررسی مکانیسم اساسی خواب، از انواع تکنیک های علمی از جمله مدل سازی محاسباتی و مطالعه موش ها استفاده کردند.

آنها با بررسی هر یک از آزمایشات انجام شده در نهایت متوجه وجود هفت ژن شدند که در مسیر مشابه مرتبط با کلسیم در راستای کنترل طول مدت خواب نقش دارند.

به گفته یودا، این یافته ها در فهم و درمان اختلالات خواب و بیماری های نورولوژیکی مرتبط با آنها نقش دارند.

خبر گزاری مهر

 

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی